Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Första responsen mottagen!

Kategori: Allmänt, Respons, Skrivkurs, dagbok

Åh, nu har jag fått min första respons från vissa kursdeltagare. Går som på små moln!
 
Så mycket bra tankar och reflektioner, sådant jag aldrig någonsin skulle hittat själv så hemmablind man blir i texten och med svårigheten att skilja på det som finns i ens eget huvud och det som finns nerskrivet i manus... Vissa platser jag missat att beskriva, samma med vissa relationer som behöver tydliggöras osv. Återstår det jag är mest nyfiken och förväntansfull inför dock och det är respons från läraren vilket troligen kommer under måndag förmiddag om han håller sig till tidplanen. Väntar med spänning!
 
Mina kurskamrater är engagerade och supertrevliga. Funkar så himla bra och klart över förväntan med tanke på att allt är på distans/digitalt vilket oroade mig innan. Den respons jag lämnat verkar ha landat bra också, puh! Är ju känsligt det där med respons, man vill ju verkligen inte trampa någon på tårna eller få nån att tappa gnistan eller vilka typer av reaktioner det skulle kunna bli om man inte fick till en bra relation. 
 
Detta är guldvärt, så lärorikt! Rekommenderas varmt! Och min "skrivtid" har säkert fyrdubblats dock att mycket av det går till de andras texter men tror man lär sig mycket av att reflektera kring andras texter. Och sen tänker jag mig kanske någon sorts lektörsjobb framöver eventuellt så satsar lite extra på just responsdelen. 
 
Idag jobbar jag hemma så nu är det slutskrivet för den här veckan. Har inte hunnit redigera något av texten till nästa inlämning men har å andra sidan hunnit arbeta in en del synpunkter från responsen då mina fina kurskompisar var snabba att ge den tidigare i veckan trots att vi egentligen har ända till måndag på oss. Så nästa vecka blir det fokus på att redigera inför inlämning!

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-06-22 | 11:45:45
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Låter ju som en väldigt bra kurs det där! Jag minns inte om du skrivit vilken kurs det är du går, men är såklart nyfiken då jag siktar på att gå en onlinekurs nästa år :-)

    Svar: Ja, jag har ju inget att jämföra med men är supernöjd än så länge! Den går både i terminerna och under sommaren såg jag; http://www.folkuniversitetet.se/Kurser--Utbildningar/Kommunikation-Skrivande-Media/Skrivarkurs/Att-skriva-avancerad/Stockholm/forfattarskolan---sommarkurs/?sr=true
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-06-22 | 15:07:28
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Tackar :-)

Kommentera inlägget här: