Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Låga energinivåer

Kategori: Allmänt

Börjar få lite problem med energinivåerna. Tror jag måste dra ner på redigeringstakten lite sen när det väl blir dags för det. Att skriva råmanus har bara gett energi tycker jag. Men den här nya fasen, läsa, analysera, klura, förbättra kräver så mycket mer intellektuellt fokus märker jag. Och det gör mig matt. Kanske för att det är mer likt mitt riktiga jobb vilket jag ju blir överhettad av hela dagarna annars.
 
Men ska ta mig förbi den här genomläsningen i alla fall. Så får vi se sen. Kanske redigering får bli en semestersyssla i "värsta" fall. 
 
Nästa vecka är det kortvecka igen eftersom vi har alla klämdagar lediga. Vilket ökar på stressen, inte så att man får mindre att göra bara för att det kommer några röda dagar emellan. Snarare tvärtom för då börjar folk försöka rensa sina egna skrivbord och därmed skicka vidare så mycket de bara kan till andra. Typ som mig. 
 
Idag har jag ett jobbigt möte men sen är det helg som kommer gå i kulturens tecken. På lördagar mina generösa svärföräldrar bjudit med hela vår familj på Dramatens uppsättning av Det blåser på månen. Vilket jag ser mycket fram emot! Var oerhört länge sen jag var på Dramaten, det är stämningsfullt! 
Kommentera inlägget här: