Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Boken är borta!

Kategori: Allmänt

Tror aldrig jag varit med om något kiknande tidigare faktiskt men "läxboken" om pastor Viveka som jag så smidigt införskaffade förra veckan är spårlöst försvunnen! Har letat i flera dagar utan framgång. Hur kan det gå till? Den ligger ju bara här brevid mig på nattduksbordet. På sin höjd tar jag med en bok ner i soffan nån gång ibland. Så skumt!
 
Fick ge upp letandet nu och börja med denna istället som låg inom räckhåll när jag lagt mig ner och konstaterat, ännu en kväll, att boken jag höll på med fortfarande var borta. 
 
 
 Den hade ingen prolog ovanligt nog men väl ett förord signerat Thomas Engström. Med bland annat dessa två ypperliga meningar; Återigen: vad författaren tycker privat är inte så intressant. Det är villigheten att underkasta sig och förföras av sina karaktärer som gör konst av tankeflödet. 
 
Gillar redan trots i mitt tycke riktigt fult omslag! 
Kommentera inlägget här: