Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sista oplanerade semesterdagen

Kategori: Allmänt

Favoriten för mig är oplanerade semesterdagar. Bara göra vad man känner för. Igår blev det mycket brädspel, lyssna på musik, klippte gräsmattan och åkte en runda till återvinningscentralen. Glömde handla pasta så istället för pasta med laxsås som jag tänkt mig blev det laxen med en potatispaj jag googlade upp och improviserade utifrån på det vi hade hemma. Lät ju sådär med potatispaj om jag ska vara ärlig men blev riktigt gott och supersomrigt!

Hade tänkt hinna köra all respons innan vi drar på tisdag (sista inlämningsdag för texterna är på måndag men vi är snabba i gruppen så alla utom en har redan lämnat in) så att jag kunde vara helt ledig/fri på resan men ser inte hur jag ska hinna det. Har bara hunnit igenom en text hittills. Skulle vara om jag lyckas hålla mig vaken någon natt och köra nattpasset. Hade tänkt göra det igår men somnade som en klubbad säl efter några sidor i Ninni Schulmanns bok. Det var det där med semestervinet på kvällarna som nog bidrar till tröttheten... Semesterböckerna kom igår i alla fall så skönt att slippa stressa över den leveransen på måndag.
 

Idag blir det födelsedagskalas för mamma!

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2017-07-29 | 23:37:52

    Låter skönt det där, med oplanerad semester! Hoppas ni får det fint på västkusten också :)
    /Annika

    Svar: Tack, det blir nog toppen! Men intensivt då mina föräldrar samt mina tre brorsor och deras familjer också ska dit samtidigt :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: