Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Rawfoodpizza

Kategori: Allmänt

Igår svirade jag till det med lillebrorsan i stan. Blev en raw food pizza, man hade aldrig kunnat gissa att det var en pizza om man inte läst menyn men gott var det i alla fall. Förutom sjögräset (det där mörkgröna bakom groddarna). 
 
 
Matapoteket hette stället. Kanske botar det mitt ryggskott från gröna lund som fortfarande sitter i. Man kan ju alltid hoppas i alla fall... Som lite kuriosa kan nämnas att en kille i den här veckans kursinlämning av mitt manus, står framåtböjd och stirrar ner i just de här gatstenarna där vi satt igår. Ett rent sammanträffande dock att vi hamnade just där, eller något undermedvetet?
 
Lät så konstigt från sängen när jag kom hem och skulle lägga mig, när jag tände sänglampa hittade jag den här gamla kraken på min plats.
 
 
Vi är hundvakter igen men jag är inte van att ha de i sängen. Hans mage knorrade oroväckande dessutom. Men vi lyckades samsas om utrymmet och somna till slut i alla fall... 
 
Idag skrivpaus och en shoppingrunda till stan för inköp av nya dansskor till barnen! 
 
Kommentera inlägget här: