Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Organisera redigeringen

Kategori: Allmänt

Läxan lärd, att organisera upp redigeringen. Fattar inte hur detta gick till, jag är vanligtvis otroligt välorganiserad. Alltså inte generellt i livet men i alla fall när det gäller jobb/skriva/planera och såna saker. 
 
Men nu märker jag att jag missat att bocka av vilka redigeringspunkter som jag fixat till. Trodde väl att jag skulle komma ihåg det eller nåt men det är ju sjukt svårt att skilja på det man tänkt ändra/kommit på en lösning på hur man ska fixa och det som man faktiskt har varit inne i texten och fixat klart. Så nu är det småkaos. Har inte kommit på någon bra lösning heller. Suck! Får ta de puckar först som jag ändå är säker på att jag inte fixat och hoppas att resten faller på plats/reds upp under tiden:/ Och den här gången kommer jag stryka över varje avklarad punkt superduper noga! 
 
Det mesta är av typen "förtydliga att"/"förankra denna känsla i tidigare kapitel" osv. 
Kommentera inlägget här: