Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kvällspromenader

Kategori: Allmänt

Nu när vi är hundvakter får man in en bra vana på kvällspromenader. Kanske den kan hålla i sig även när hunden flyttat? Har knappt tagit en endaste kvällspromenad sedan vi flyttade hit 2012 så nu jag ser området från en annan sida.
 
På dagarna går man mest och kollar på vilka fina hus man skulle vilja bo i/funderar över hur det skulle vara att bo i. Men såhär på kvällen kollar jag mest på läskiga hus och vilka jag absolut inte skulle vilja/våga bo i. Här är de två läskigaste i vår omedelbara närhet. Betong och inga respektive nästan inga fönster och allmänt spooky känsla... 
 
 
Det är inte ett enda fönster där bakom träden heller...
 
 
Annars så är det fint här på kvällarna. Vi har en sån mysig krog vid vattnet men det är svårt att få folk hit ut, hoppas de klarar sig kvar. Har bytt ägare några gånger de senaste åren... Backen där bredvid leder upp till vårt hus! 
 
 
Responsen fortsätter droppa in från kursen och börjar kännas smått överväldigande då jag inte kommer hinna ta tag i allt innan jobbet drar igång igen sen. Så nu bunkrar jag upp och så får jag ta tag i det sen helt enkelt. Lite frustrerande men sånt är ju livet som hobby-författare (om man nu får kalla sig så...). "Man vänjer sig" är en väldigt bra låt av och med Kjell Höglund att ta till när det känns miserabelt (vilket det inte gör men kom att tänka på den nu ändå) så det är ett tips! 
Kommentera inlägget här: