Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ännu en redigeringsrunda

Kategori: Allmänt

Nu börjar jag få så pass mycket på fötterna att jag kan inleda ännu en redigeringsrunda..
 
Återkommande respons genom alla inlämningar är att jag behöver lite mer miljö och närvaro i polisscenerna. Det är ju också de jag tyckt varit tråkigast att skriva vilket uppenbarligen skiner igenom. Men jag är så lycklig över att mina nyckelkapitel, morden/mördaren och sexscenerna (som jag sagt tidigare så älskar jag av någon anledning att skriva sexscener och det gör nog inget eftersom sex säljer väl tänker jag...) verkar fungera mycket bra! 
 
Så framöver drar jag igång en tredje redigeringsrunda med fokus på att väcka mer liv i polisscenerna!  Får se om det blir redan under semestern eller i höst sen...
Kommentera inlägget här: