Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sista brottet

Kategori: Allmänt

Var med om en härlig skrivrelaterad händelse för några dagar sedan när en pusselbit jag hade gått och klurat på en tid bara poppade upp i huvudet som från ingenstans.
 
Satt och kollade in senaste säsongen av Sherlock på Netflix varpå det stod klart. Jaha, det är så det sista brottet, själva finalen, ska gå till. Bara att tacka och bocka!
 
Inte så att jag såg ett brott som jag tänker kopiera rakt av, verkligen inte. Det var bara en vattenstråle som kameran zoomade in på från sidan i förbigående som öppnade upp mitt huvud för denna idé som känns så rätt. Trots att det nu gått några dagar. Tänkte först att det var för bra för att vara sant och att jag snart skulle inse att det fanns någon hake. Men nu har det alltså gått några dagar och det känns ändå perfekt. Längtar tills jag får sätta tänderna i det på riktigt framåt våren eller när arbetet med att ta fram råmanuset kan tänkas lida mot sitt slut. 
 
Igår kväll gick vi all in på sing star. Det enda tv-spel jag nånsin gillat. För att kompensera mitt övriga totala ointresse för tv-spel så gillar jag det omåttligt mycket.
 
Minns fortfarande första gången jag blev introducerad för sing star. På en fest med ett nytt gäng jag just lärt känna. Måste ha varit nån gång 2004/2005 och jag hade aldrig hört talas om något liknande (dock hade jag hängt en del på karaokebarer). Hela festen battlade mot varandra natten lång tills dagen grydde. Några år senare köpte jag och min nuvarande man spelet, en mycket bra investering för det har gått varmt. Började sjunga det med barnen redan när de var yttepyttesmå så de är grymt bra också och spelar fortfarande gärna med sin mamma. Fasar för den dagen de kommer att tycka det är PINSAMT! Vem ska jag då battla med? 
 
Här körde vi La Dolce Vita (den ligger i ett svårt tonläge...) 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-01-12 | 08:00:25
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Härligt med ett genombrott, någon borde göra en avhandling om associationsbanorna i en författares hjärna! Det är mycket märkligt ibland vad som kan inspirera till en händelse i manuset.
    Härligt med sing star också! För några år sedan körde vi hela tiden, men är just nu utan vilket får livet att kännas lite tomt och innehållslöst :-D

    Svar: Underbart med en till sing star-diggare, inte sådär jättevanligt...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: