Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Räkna tecken

Kategori: Allmänt, Deckare, Inspiration, Roman, Synopsis, att skriva, dagbok, vi som skriver

Alltså, jag får börja räkna tecken igen. Så jäkla nice! 
 
Igår hade jag ett skrivpass som landade på 2 800 tecken. Allt kändes så hemvant, tryggt och harmoniskt. Bara att mata på. Jag glömmer lite detaljer om hur ett mord gick till eller om de fått svar från rättsteknikerna. Men det skiter jag fullständigt i nu, blir lätt att fixa sen. Nu ska jag bara pumpa på till slutet. Utan att bry mig om petitesser och oväsentligheter. 
 
Har aldrig haft en väg utstakad för mig så här i mitt skrivande tidigare och det är en sån kick tycker jag. Jämfört med att bara skriva på och se vad som händer som jag gjorde med förra manuset. Det hade ju också sin charm men det här är båt helt annat. 
 
Som ni hör, hög på att skriva efter ett långt uppehåll. Min senaste teckenuppdatering var den 1/12. Så det har varit mycket tid att ladda kanonerna :) 
Kommentera inlägget här: