Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nystart! Tråkstart...

Kategori: Allmänt

Lite av en nystart idag. Jag ska få tillfälle att skriva + höra nytt avsnitt av favvopodden. Kan inte bli annat än bra.
 
Var lite oturligt så att det förra kapitlet jag skrev, det första efter julledigheten, var så jäkla roligt och tacksamt att skriva. Det första riktiga mötet med "boven i dramat". Superenkelt. Nu följer dock några svårare kapitel att få till stinget i. Ledtrådar som ska rullas upp. Spänning som ska ökas. Så inte utan att det är lite uppförsbacke att ge sig på det efter den enkla starten som det i stort sett bara var att rulla ut. Men, men. Huvudsaken är att jag får det som måste hända att hända på något sätt. Så får jag fokusera på att "hotta upp" det hela i redigeringsrundan sedan... 
Kommentera inlägget här: