Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Grattis bloggen!

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Idag fyller bloggen ett helt år, fantastiskt ju! 
 
🎶🎩🍾
 
Är så otroligt glad att jag har denna blogg, den ger mig så fantastiskt mycket där jag befinner mig i det ensliga genomförandet av en författardröm. 
 
Att skriva om det jag gör och tänker ger någon sorts distans och ett särskilt utrymme för reflektioner och analys. Att jag dessutom fått några läsare och vänner här hade jag inte kunnat drömma om för ett år sedan men det ger en extra kick och inspiration att få del av era erfarenheter och funderingar ni som befinner er i liknande situationer och tankegångar. Bloggen ger mig inspiration när tvivlen kommer och orken tryter. Hade jag inte haft bloggen skulle mitt skrivarliv se helt annorlunda ut, till det sämre, det är jag helt övertygad om. 
 
Så tack kära blogg och kära läsare, hoppas vi får många fina år tillsammans framöver.
 
Med tanke på bloggens titel vill jag också drista mig till att gissa vilket år det blir romandebut. Och tror att 2019, det år jag fyller 40, skulle kunna vara då det händer! Det skulle vara helt perfekt i så fall 👍😬 Men det är otroligt mycket arbete som behöver göras innan dess så nu är det bara att gasa på, plattan i mattan! 

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-01-09 | 07:30:41
    Bloggadress: http://mittskrivliv.wordpress.com

    Grattis på bloggfödelsedagen! Det är så kul att följa din resa. Låter som ett utmärkt mål att debutera vid 40 😊

    Svar: Tack snälla!
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2017-01-09 | 19:57:13

    Grattis bloggen och grattis till dig! Hoppas på flera år med bloggande. Älskar debutantmålet vid 40 :-)
    /Annika

    Svar: Tackar, ja det känns riktigt bra med 40 faktiskt. Blir det inte 40 får jag väl satsa på 50 istället. Tur att man är så "ung" :/
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-01-11 | 19:33:03
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Jag var 40 när jag skrev kontrakt på min debutroman (sedan hade jag hunnit fylla 42 innan den faktiskt kom ut i höstas). Då hade jag kämpat på i tio år utan att se mycket till ljusning. Som en känd, svensk spelbjässe brukar uttrycka saken: Plötsligt händer det!

    Jätteroligt att ha hittat sin blogg! Och grattis, lite i efterskott.

    Svar: Å sån pepp det är att få höra såna historier, tack!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: