Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tvivel och tillförsikt

Kategori: Allmänt, Mitten, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Har sån tur i oturen här. Just när jag är inne i superdipp på inspirationssidan så kom "skriv en bestseller..."-podden med ett sånt fantastiskt bra avsnitt om just tvivel igår. Och tillförsikt.
 
När man har skrivit mycket. Man har mycket kvar. Trådarna är trassliga. Texten känns irrelevant. Igår talade de rakt till mig. Bästa tipset var - Börja aldrig scrolla. Så sant, så sant!
 
Idag är det fredag, kommer inte sakna den här veckan när den är över...

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-02-03 | 08:58:09

    Tvivel är utan tvekan en del av processen, bara att tugga i sig - även om det ibland smakar riktigt illa 😄

  • Annika säger:
    2017-02-03 | 09:08:21
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Lyssnade på samma avsnitt igår, väldigt upplyftande måste jag säga. Ser verkligen fram emot de andra avsnitten på samma tema.

Kommentera inlägget här: