Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Slutspurt!

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Då är det sista chanserna för februarileveranserna nu då. Behöver väl knappast säga att tiden flyger fram, det vet nog de flesta som skriver. 
 
Förra veckan summerade i alla fall till 13 000 tecken och uppslag till två nya kapitel som jag ska klämma in mitt i två av mina för långa kapitel så de blir kortare och med ett litet break emellan. Tror det blir bra. 
 
Sportlov denna vecka men vi jobbar på som vanligt, förhoppningsvis blir det lite lugnare än vanligt i alla fall. Många verkar ha semester. Under påsklovet ska vi dock på skidsemester men får väl se om det är någon snö kvar vid det laget.... 
 
I helgen var delar av min släkt här för middag & mello. Supertrevligt men också en utmaning då dessa tre har diverse allergier, överkänsligheter och specialkosthållning så det är riktig hjärngympa att anpassa ingredienserna på respektive tallrik. Igår var första gången jag lyckades till 100 % vilket kändes riktigt bra. Den här typen av gäster medförde för oss ganska annorlunda mellosnacks men var både gott & fräscht faktiskt! 
 
Kommentera inlägget här: