Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ny läsinspiration

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok

Sådär, då har jag tagit mig igenom deppet efter att ha läst ut Nessers bok och kommit in i en ny roman som verkar mycket lovande. Fick tips om den från flera olika håll så kunde inte låta bli. Omslaget tycker jag dock känns rätt trist tyvärr. Kanske är jag inte i den primära målgruppen...
 
 
Första meningen: Pojken satt på en stol i rummet, rak i ryggen, med händerna mellan knäna - som inför en fotografering - han tittade rakt framför sig. 
 
Bra på så sätt att man kommer rakt in i storyn. De lite udda strecken i mitten gör den lite onödigt krånglig i mina ögon. Men han skriver verkligen med en egen stil. Klaustrofobiskt, ännu bara utifrån en persons perspektiv så vitt jag kan minnas av de första 62 sidorna. Landsbygd i norr skapar stämning tillsammans med hans rätt speciella meningsbyggnad där verkligheten blandas så snyggt med huvudpersonens inre tankar och bilder. Ovanligt inspirerande läsning hittills. 
 
Två skrivpass till att tillryggalägga innan helgen. Hoppas komma upp i tiotusen tecken även denna vecka. 
Kommentera inlägget här: