Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Mål med marginaler

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Jodå, jag kom precis över målsnöret och uppfyllde veckokvoten vad gäller antal tecken även för förra veckan.  Så skönt att ha ett veckomål med marginaler så att ett eller två sinkade skrivpass inte behöver bli så dramatiskt utan att det funkar ändå.
 
Jag brukar ju inte skriva på fredageftermiddagar men i fredags efter jobbet så hade jag 300 tecken kvar för att uppfylla veckokvoten. Och 300 tecken känns ju inte som någon jätteutmaning ens en trött fredag så jag tryckte in dem och några hundra därutöver. Riktigt skön känsla! 
 
Igår fick man riktig vårfeeling här. Gick ut i morgonrock för att mata grannarnas marsvin vid 9 (är marsvinsvakter) och för första gången på länge kändes det skönt att komma ut. Och inte bara kallt, blåsigt, snålt och allmänt obehagligt. 

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-02-13 | 09:18:18

    Bra jobbat med delmål, imponeras verkligen av sådan målmedvetenhet 😊👍🏻

Kommentera inlägget här: