Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Snigelfart och vintips

Kategori: Allmänt

Rör mig framåt i texten med snigelfart. Blir ingen slutspurt denna vecka i alla fall. Kanske blir det en del skriv under semestern ändå. Känns inte så motiverat att ta paus nu när jag inte ens hunnit igenom ett varv på tre månader. Blir spännande att se om jag får lite sprutt sen januari - mars. 
 
Men det går bra.
 
Tyvärr gnagde hundvalpen av laddsladden till datorn så måste försöka fixa en ny. Suck! 
 
Efter två dagars firande dristar jag mig till ett vintips, detta är vårt ”husvin”, riktigt gott och prisvärt! 
 
 
Och som grädde på moset, igår kom denna på posten;
 
 
Julhelgsläsningen är räddad! Och så snyggt omslaget är sen då! 
 
Igår tog en supertrevlig dörrknackare mig i ett svagt ögonblick och ”lurade” på mig bambustrumpor för 200 kr! Typ hela min årsbudget för strumpor så nu hoppas vi att de är hållbara och så fantastiska som nu ett par strumpor kan vara. Annars går jag uteslutande i billiga strumpor från stora och ”onda” (enligt uppdrag granskning) klädkedjor. Men vad vet man om detta lilla dörrknackarbolag och att de håller vad som lovas... Skyller denna karaktärssvacka på vinintaget som föregick densamma. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-12-20 | 10:40:30
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Jamen, där är jag ju, som utlovat:) Hoppas verkligen att du inte avskyr den:|

    Åh, hundvalpar och sladdar ... Har själv haft kaniner, på den tiden då telefonen var inkopplad med en sladd i väggen. Knips, sa det en gång under pågående samtal som då fick ett hastigt slut:)

    Haha, bambustrumpor! Jag har också nästan bara onda strumpor - och de luddar dessutom. Jag tror stenhårt på bambu!

    Svar: Har nog lite extra glada fötter idag ändå. Återstår att se luddresultatet ikväll :) Haha, sladdtelefon och kaniner låter som en dålig kombo. Så svårt att tänka sig att vi satt med sladdarna vid designade telefonbänkar med särskild plats för telefonkataloger. Känns väldigt avlägset...
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-12-20 | 14:51:25
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Ja! Telefonmöbel! Och telefonkatalogen, den tidens iPhone - där hittade man både telefonnummer och kartor samt info om vad man skulle göra ifall flyglarmet gick:)

Kommentera inlägget här: