Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nya vägar där framme...

Kategori: Allmänt

Hjälp, ser ut som att det kanske blir ett nytt jobb i julklapp! Ska bara se om vi kommer överens om villkoren...
 
Frågan är vad det skulle innebära för mitt skrivande i så fall. Gissar att det blir lite mer energi än vanligt över till skrivande under en uppsägningstid i så fall december - februari och sen lite mindre tid/ork över till skrivande när man är ny på jobbet första halvåret mars-augusti. Eller så får jag ännu mer energi sen för att det nya jobbet är så himla kul och massa nya intryck/människor osv. Eller så går det åt helskotta med både jobb och skriv bara därför. 
 
Men nu ska jag inte ta ut segern i förskott, inget är undertecknat ännu. Behövde bara skriva av mig lite här. Så nojjigt och stort beslut som påverkar större delen av ens vakna tid, som till stor del går åt till att vara på jobbet eller tänka på jobbet. I alla fall för mig... 
Kommentera inlägget här: