Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nu jäklar!

Kategori: Allmänt

I fredags plockade jag upp mitt inspirationsbokpaket. Nu jäklar ska den här redigeringen ta vingar!
 
 
Har börjat läsa lite i story genius. Den fokuserar såhär inledningsvis i stort sett enbart på vikten av huvudkaraktären och att läsaren får följa allt genom dennes ögon och dennes reaktioner på det som sker. Ska fortsätta läsa så får jag se sedan om det kan ge något. Inte helt såld än så länge efter 50 sidor men tycker inte heller den dålig på något sätt. Somnade igår när jag skulle läsa efter middagen kring 18-tiden, så är knappast en tipp topp läsare nu heller. Semestern är i antågande, bara några få dagar att hålla ut nu. Längtar som aldrig förr!
 
 
Kommentera inlägget här: