Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fler förlagsutskick

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, att skriva

Igår jobbade jag hemma så det blev inget skrivet. Dock hann jag få iväg deckaren till några förlag till. Den är ju så himla bra känner jag nu när jag går in och kollar i den i samband med utskicken. Helt klart det bästa jag skrivit hittills och stor skillnad från det jag sitter med nu. 
 
Googlar alla potentiella förlag innan jag skickar och på ett fick jag upp lite illavarslande artiklar från författarförbundet  bland annat att de kört med fula knep, inte mot författarna i och för sig men på andra håll. Det var förvisso några år sedan men kunde bara inte skicka in till förlaget efter att ha läst det. Skulle aldrig kunna samarbeta med tvivelaktiga typer, gör mig så provocerad.
 
Annars brukar man inte få upp så mycket intressant när man googlar förlagen. Verkar inte florera särskilt mycket förlagsskvaller på nätet, kanske något för en framtida blogg om man skulle hamna där någon gång?! 

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-12-09 | 08:00:10

    Vad spännande! Håller tummarna för att du får napp.
    Tror det är klokt att hålla sig ifrån förlag med dåligt rykte.

    Svar: Tack! Kan behövas...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: