Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Road trip

Kategori: Allmänt

Idag drar vi iväg på en liten road trip, välbehövligt för mig att logga ut en stund. 

Igår när jag packade körde jag responsinlämningen från garderoben för att inte barnen skulle upptäcka vad jag höll på med och byta legoleken mot skärmar och datorer vilket de gärna gör. Förebild som man är som förälder. Funkade i alla fall :/ 
 

Nu ska jag få umgås med bästa vännen och mitt gudbarn som jag nästan aldrig hinner träffa tyvärr, vi bor på deras landställe några dagar. Så tacksam att få den chansen som blivit lite av en sommartradition.

Skulle vilja hinna med att börja strukturera upp all respons jag inte hunnit bearbeta också, datorn är trots allt nerpackad men får se hur det blir med den saken. Alla på kursen lämnar sin respons direkt i det worddokument som man lämnat in. Så responsen kommer i 5-6 olika worddokument (beroende på hur många som ger respons på din text, vi är fyra i varje grupp som man "måste" ge respons till och så får man ge på texterna i den andra gruppen i mån av tid.) Dessutom kan man få lite kommentarer i själva flödet på kurssidan. De kommentarerna brukar jag försöka kopiera och klistra in i respektive worddokument direkt dock så jag får allt någorlunda samlat. Men det blir en del att rodda runt i.

Tanken är nu att jag tar med mig utskrifterna på inlämning 3-4 som är dem jag inte hunnit bearbeta responsen på än och skriver in alla kommentarer för hand där. Sedan kan jag ta en redigeringsrunda baserat på de pappren bara för att åtgärda små okomplicerade grejer. En större sak är att jag behöver se över mina miljöbeskrivningar i rätt många kapitel vilket är ett större jobb som får anstå till hösten...
Kommentera inlägget här: