Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Omstart redigering

Kategori: Allmänt, Redigera, att skriva

Jaha, igår eftermiddag på vägen hem blev det ett rejält omtag vad gäller redigeringen.
 
Samlar nu alla spridda anteckningar numrerade i ett Word-dokument som börjar bli ganska långt redan. Har också börjat redigera lite efter responsen från inlämning 3 och 4 på kursen som jag inte hann med på semestern. Tar nu en respons i taget och bearbetar den klart innan jag går vidare till nästa (och hoppas att den inte tyckte det jag just tagit bort/justerat var det bästa av allt...) Större grejer som inte kan fixas direkt lägger jag in i det samlade worddokumentet. Det ser mycket ut men tror ändå det kan gå rätt så fort. I författarmått mätt, är ju lite udda  syn på vad som är fort/enkelt när man skriver jämfört med många andra sysslor... Känns som att jag kan dessa hundratals sidor utan och innan vid det här laget.
 
Inga katastrofer hade inträffat på jobbet under semestern heller så blev en rätt behaglig första dag, hann nästan gå igenom alla mail. Sparade alla de jobbiga till idag :/ 

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2017-08-15 | 20:23:17

    Bra kämpat med redigeringen! Det kan verkligen kännas som en djungel ibland, när man försöker få styr på alla trådar och hålla isär vad som ska strykas/läggas till/förtydligas/fördjupas/etc... Heja heja!

    Svar: Tack för pepp, djungel it is!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: