Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Läsa ut en bok

Kategori: Allmänt

Sån fantastisk känsla att ha läst ut en bok. Är så sällan jag hinner göra det. Riktigt bra semesterunderhållning av Rebecka med Den åttonde dödssynden. Spännande men inte sådär äcklig och över gränsen läskig som en hel del andra är. Men det jag gillade allra mest var slutet som fick mig känna ett starkt behov av att läsa uppföljaren. Och den är ju redan ute, så skönt att slippa väntan på att den ska ges ut! 
 
Annars fick jag fin respons igår. Fortfarande det här med miljöerna men det var ändå bättre denna gång. Är mest en viss typ av scener där det verkar vara ett stort problem där jag behöver tänk till lite extra. Några scener har jag tänkt byta miljö på nästa vecka när jobbet och därmed skrivet drar igång igen. Annars är det bara lite småplussande här och var som ska in. 
 
Idag ska vi på en liten färjetur ut till en ö. Hoppas på bra väder nu, orkar inte släpa runt på regnkläder denna gång :/ 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-08-08 | 20:13:29
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Visst är det fantastiskt när man lyckas få lite tid att läsa! Har själv haft en sjukt stressad semester och hinner inte ens läsa folks bloggar.

    Miljöerna löser sig med all säkerhet! Heja!

    Svar: Tack, sannerligen lyxigt! Och peppen, guld värd!! Känner som du att det löser sig, hade kunnat vara betydligt värre saker som kom upp :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: