Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Inledningar...

Kategori: Allmänt

"Lever ni ert liv till fullo?"
 
Så inleds min semesterlektyr "Den åttonde dödssynden" av Rebecka Edgren Aldén. En fråga och dessutom ett citat från vad man får förmoda är huvudpersonen i boken. 
 
Tycker det sätter stämningen bra på direkten. Första kapitlet är egentligen en massa bakgrundainfo om denna karaktär som förmedlas i en scen där hon står och föreläser. Funkar absolut, ser nån sorts Mia Thörnblom-figur framför mig som jag kanske inte är så jätteintresserad av som typ men har en riktigt bra känsla för denna bok efter några sidors läsning som avnjöts innan jag somnade igår kväll.
 
Annars är det bara semester nu. Glömde ta med mig utskrifterna som istället blev kvar på nattduksbordet så min idé att skriva in all respons där har redan gått i stöpet. Så antingen blir det till att göra jobbet digitalt eller vänta tills jag är hemma igen...