Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hälsan först

Kategori: Allmänt

Igår byttes vår tilltänkta softardag mot en dag på den lokala vårdcentralen, faciliteterna var inte så imponerande (temporära baracker i väntan på en ombyggnation) men personalen var kanonbra så vi är mycket nöjda och lättade! Inget allvarligt som tur var men man får sig en tankeställare, hälsan först! Så måste det vara. 
 
Eftersom vi var där halva dagen så hann jag ta ett kort den här gången i alla fall, så här är baracken med den fantastiska vården! 
 
 
Är så tacksam att ha mitt skrivande att se fram emot nu när jobbångesten pockar på. Måndag morgon sitter jag på bussen på väg till jobbet och skriver igen, det längtar jag till. Resten av jobbvardagen, not so much...

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-08-10 | 14:01:30
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Började om att jobba igår, inte jättekul direkt. Men ska försöka tänka som du; att det av någon anledning blir med tid till skriv under jobbvardagen. Och så får man äntligen ha normala kläder på sig, ännu en av the perks tycker jag (som inte gillar "lediga" sommarkläder så värst mycket).

    Svar: Ajaj, skönt att börja med kortvecka i alla fall. Brukar göra så jag med men glömde det av någon anledning i år... Vill minnas att jag var väldigt trött och stressad där i våras så kan ha haft med det att göra. I höst ska jag inte stressa har jag bestämt mig. Får väl se hur det går med det....
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-08-11 | 08:51:34
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Föresten, så skönt att det gick bra på vårdcentralen, hälsan kommer verkligen först!

  • Skriva läsa leva säger:
    2017-08-11 | 19:34:11
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com

    Visst ska hälsan gå först, lätt att glömma ibland kanske... Skönt att det gick bra.
    Och att börja jobba ja, det kändes sådär i måndags. Inte för att jag inte gillar jobbet, utan för att jag ju hellre vill skriva, hellre vill förfoga fritt över vad jag gör och lite grann också gärna när jag gör det. En dag kanske...? /Helena

    Svar: Ja men det är ju så lätt att glömma det där med hälsan när allt man vill göra pockar på! Ja tänk om några är när vi skrivbloggare är författare och lever det ljuva livet, träffas på releasefester, bokmässor etc. också. Tur att tiden går fort så är vi nog snart där!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: