Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Snälla arbetskamrater

Kategori: Allmänt, dagbok

Igår insåg jag hur tacksam jag ska vara för att 99,9 % av mina arbetskamrater är trevliga, godsinta och inte vill mig något illa. En incidert på jobbet fick mig att inse vad sjukt jobbigt allt skulle kunna vara om de istället ville jävlas med en, lägga över grejer på en och allmänt sätta dit en. Så nu har jag tackat de högre makterna för den saken och hoppas slippa ytterligare påminnelser framöver :/ 
 
Annars är det som vanligt full panik för att hinna jobba av allt innan semestern med stressnivån i topp... 
 
Det enda som rullade på som vanligt igår var skrivandet så det är jag otroligt tacksam för det med!  

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-04-07 | 11:09:49
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Åh, jag har under veckan tänkt precis samma sak, att min kollegor är fantastiska! Så fint att du har det likadant :-)
    Undrar ibland hur slumpen fungerar för att det ska bli så? Vi är ett ganska spretigt gäng (sett till ålder, intressen, etc) och jag tänker att det kanske spelar in. Har varit på arbetsplatser där det varit som en homogen massa och endast en person stuckit ut lite, och det har alltid varit synd om den där enda stackaren. Har inte blivit långvarig när det varit så, vuxna människor kan vara löjligt intoleranta.

    Svar: Din tes stämmer bra in på min arbetsplats. Stor spridning vad gäller kompetensområden, ålder, intressen, familjesituation etc. Mångfald är ofta bra även enligt min erfarenhet.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: