Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Slutet var nära

Kategori: Allmänt

Puh, blev klar med pusselkapitlet igår efter två riktigt effektiva och fokuserade skrivpass.
 
Och upptäckte då till hälften med förtjusning och till hälften med förskräckelse att det bara var ett kapitel, det sista, som återstod att skriva. Om jag skulle hålla mig till planen då alltså. Så det lite av en förklaring till varför det jag just skrev blev så långdraget och mycket och utförligt och allt.
 
Men behöver skjuta in ett kapitel till emellan som jag kanske hinner skriva denna vecka och sen är det bara sista kapitlet kvar. På slutet alltså. Sedan har jag lite i mitten kvar att skriva också enligt tanken "börja med slutet och hacka dig bakåt" som jag anammade för ett tag sen. Har en bra känsla för denna taktik och känner vittringen av ett färdigt råmanus! 
 
Onsdag = skrivpaus. Surt men nog ändå nyttigt med variationen och att få längta lite för att hålla motivationen uppe. 
Kommentera inlägget här: