Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Författare på steroider

Kategori: Allmänt

Alltså gårdagens skrivpass var helt makalöst, jag var som mig själv på steroider. Som en författare i superskrivhjältetappning!
 
Skrev över 5 000 tecken ena vägen och utan att det ens var några förseningar. Ett kapitel som dessutom vävde ihop tidigare kapitel med senare och innehöll en avgörande vändpunkt som jag tycker att jag fick till riktigt bra. Kom även på två nya titlar under resan (Annikas blogginlägg om just titlar måste ha berört mitt undermedvetna för de här bara poppade upp). Den ena titeln ledde dessutom till noteringar i synopsis om följdändringar som behövs om jag byter till den titeln. Dessutom verkar titeln vara ledig efter en snabb slagning på några webbokhandlar. 
 
Detta var antagligen mitt livs bästa skrivpass! Synd att jag jobbar hemma idag, det hade varit intressant att testa om flytet fanns kvar! Hur snabbt det kan gå mellan toppar och dalar! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-04-26 | 12:58:29
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Vad härligt det låter! Grattis till detta skrivpass man bara drömmer om annars.

    Svar: Tack! Var så överväldigad av detta personliga rekord så på hemvägen blev det bara blyga 500 tecken dock :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: