Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Borta bra...

Kategori: Allmänt

Nu så har jag landat i min vanliga plats hemma i soffan igen efter en nästan oförtjänt lyckad skidsemester i Branäs. Men hur bra man än har det älskar jag att komma hem. Det är ändå favoritplatsen för mig.
 
Tittar på lets dance och några foton från semestern i mobilen. Det blev inte vidare mycket bilder eftersom det var så intensivt. Min man åker inte skidor efter en olycka för några år sedan så jag var själv med barnen i backen och de är båda nybörjare och i behov av mycket support och pepp. 
 
Men vår stuga, eller snarare våning, var så lyxig och belägen mitt i backen. Hade det bara varit snö i terrängen så hade man kunnat glida den lilla vägen från ytterdörren ner till liften. Nu blev det en kort promenad som dock ändå är ganska jobbig med pjäxor... Här är utsikten från terrassen. 
 
 
Hade med en bok men blev inte en bokstav läst, somnade som en klubbad säl på kvällarna efter all motion och frisk luft. Hann förlora ett par gånger i både poker och Svarte Petter också :/ 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2017-04-15 | 08:59:23

    Hade missat det här inlägget och att ni kommit hem, så roligt ni verkar haft det! Glad påsk :)
    /Annika

    Svar: Tack, vädret höll sig tillräckligt för att vi skulle kunna hänga i backarna hela dagarna. Skidsemestrar är ändå min absoluta favorit! Det monotona surret från en ankarlift, utsikten från toppen, känslan att glida sakta utför backen, den friska fjälluften. Oslagbart.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: