Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Bok utläst!

Kategori: Allmänt

Nu vet man att det varit semester för jag har lyckats läsa ut en bok. Och det händer inte ofta, trött som jag är på kvällarna. Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri, augustpris vinnare och allt. Den var mycket speciell i uppbyggnaden. Liknade lite en annan bok jag höll på med nyligen men aldrig orkade ta mig igenom (Spådom, Magnus Dahlström).

Och det är uppfriskande med ett lite annorlunda uttryckssätt, i sisådär en 50 sidor. Sen känner jag tyvärr mest att varför kan ni inte skriva som vanligt istället, för det är ju så mycket bekvämare och jag skulle få ut så mycket mer av historien då. De här specialiteterna kan nog vara fantastiska om man har tid och tålamod men för en trött vardagsläsare som jag själv så kostar det nästan mer än det smakar till slut.

Hursomhelst så var det en bra och läsvärd bok. Seg i mitten som så många andra och slutet kändes inte lika genomarbetat som resten. Vissa saker som man gärna ville få veta mer om blev hängande i luften utan att ens adresseras i slutet medan andra plötsliga överraskande saker dök upp som från ingenstans.

Men det man kan lära sig mycket om i denna bok är hur man gestaltar en person genom andras ögon. För den varan är det mycket av och det är snyggt gjort.
Kommentera inlägget här: