Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sannolikhetslära

Kategori: Allmänt

Sitter och funderar på sannolikheten idag. Minns från skolan att det hade nåt med tärningar att göra men förstod aldrig riktigt konceptet att räkna på det till synes slumpvisa.

Men idag funderar jag på vad som är mest sannolikt egentligen, att vinna en högvinst på lotto eller att få en av mina romaner utgiven. Inte helt lätt att sia om så får väl se om jag har turen med något av det eller om det blir något helt annat för mig i framtiden. Jag skriver ju betydligt mer än jag spelar på lotto förstås.
 
Idag får jag äntligen börja med en riktigt spännande härligt nervig deckarscen som jag verkligen ser mycket fram mot att skriva! Och där kom bussen, nu kör vi!
Kommentera inlägget här: