Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Rekordtempo

Kategori: Allmänt, Inspiration, Roman, att skriva, vi som skriver

Yes, då är man igång igen även om jag fortfarande är smårisig av denna segdragna förkylning...
 
Igår kom jag iväg i tid på morgonen och kunde därmed sluta lite tidigare än vanligt. Unnade mig en timmes ostörd skrivtid här; (oups såg nu efter att jag la upp bilden att en stackars man var med i bilden som kanske inte vill vara med på min blogg så ni får en bild på "frukosten" som väntade mig på jobbet imorse istället. Får istället berätta att jag satt i en hotellobby och skrev.)
  
 
Flöt riktigt bra tack och lov. Tillsammans med sedvanliga skrivpasset på buss/tåg så bräckte jag 70 000-tecken strecket och slog rekord på antal tecken under en dag med att plita ner nästan 10 000 tecken.
 
Funderar på att ändra rutinen så jag skriver måndag - torsdag och hämtar inspiration fredagar. För att kanske slippa de värsta svackorna. Får se framöver,  känns som att inspirationsdagarbra i slutet av förra veckan gav bra utdelning i alla fall. 
Kommentera inlägget här: