Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Trötta ögon

Kategori: Allmänt

Hur mycket kan man titta på dessa skärmar utan att ögonen får skador/överansträngs? Tror att jag har tagit över en av min mormors stora rädslor inför ålderdomen. Att förlora synen. Hennes absoluta favoritintresse var att läsa. Och jag tycker mina ögon blir allt tröttare trots min unga ålder (37 år). Jobbar större delen av dagarna framför datorn och skriver romanmanus på en lap top utöver det. Surfar på bloggar, kollar recept på mobilen, ja det blir mycket skärmtid för ögonen.

Ska försöka luska reda på om det finns någon forskning på området. Arbetsmiljöverkets regler för arbete vid bildskärmar gäller alla som arbetar mer än 1 timme om dagen vid skärm. Så ligger ju extremt långt över det i alla fall...
Kommentera inlägget här: