Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Text-tv

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Upptäckte igår att TV3 har lagt ner sin text-tv fr.o.m. den 1 oktober. Är kanske bara jag som använder text-tv nuförtiden? Kommer sakna den i alla fall, har inte alltid mobilen/paddan/datorn tillhands och då är det så bra att kunna kolla runt lite vad det är på tv och några korta nyheter, där har just denna text-tv varit favoriten. Men, men går knappast att vara bakåtsträvare idag när allt utvecklas så snabbt på alla fronter.

Igår var en bra skrivdag med två skrivpass, totalt ca 5000 tecken. Idag jobbar jag hemma så blir inget skrivet. För första gången sedan jag började skriva känns läget stabilt. Skrivpassen rullar på, texten rullar på, synopsis följs, karaktärerna utvecklas tillfredsställande. Så inget drama att rapportera och får bara hoppas att det fortsätter lika bra så kan kag nog ha ett redigerat manus klart inom ett år.

Kommentera inlägget här: