Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sluttande plan

Kategori: Allmänt, Deckare, Inspiration, Roman, att skriva, chic lit, vi som skriver

Alltså jag tycker helt klart det ser ut som att restaurang gondolen på Slussen har börjat luta neråt mer än vanligt. Vi brukar äta julbord där med släkten men i år kommer jag  vara nervös om vi ska dit, de river under samtidigt som folk sitter och äter. Smått obehagligt... 
 
 
Idag ska jag ta paus i skrivandet och fixa inskickat till agenten för manus 1 istället. Så får det bli nya tag på måndag sedan. 
 
Helgen blir något lugnare än vanligt med bebismiddag på lördag och svampplockning på söndag. Inte för att jag någonsin hittat en ätbar svamp men för att det är mysigt att knalla runt i skogen ett tag. 
 
I övrigt flyter allt på bra med skrivandet för närvarande. Lunken verkar vara här för att stanna. Om 2 veckor reser dock min man iväg några dagar så då kommer det bli svårare att hinna skriva med hämtningar/lämningar på dagis och skola... 
 
Trevlig helg! 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2016-10-14 | 15:19:38

    Men alltså där skulle jag inte våga sätta min fot, hörde av någon annan också som tyckte att det lutade 😄 Ha en trevlig helg! //Annika

Kommentera inlägget här: