Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Att göra sitt bästa

Kategori: Allmänt, Deckare, att skriva, dagbok

Plötsligt händer det! Har en avgörande ledtråd som läsarna verkligen behövt få med sig som jag hade tänkt plantera i början av boken, och också försökt få med i flera scener men det har bara känts krystat. Så igår så uppenbarade sig det perfekta tillfället fast jag inte hade en tanke på den delen i scenen utan ett helt annat syfte, uppgiften bara gled in helt naturligt i karaktärens agerande och jag kan nu slappna av.
 
Känns betryggande att ha med den här erfarenheten i framtiden om jag någon gång är i färd med att stressa upp mig över något. Gör ditt bästa så går det som det går sedan är ofta min devis och tycker den är bra. Så länge jag gjort mitt bästa så kan jag inte bli besviken över resultatet, allt går inte att styra över här i världen. Och det mesta löser sig faktiskt riktigt bra i slutändan även om man tar det lite cool. 
Kommentera inlägget här: