Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sömnlös natt

Kategori: Allmänt

Funderar på ett kapitel i manuset som är på temat sömnlös natt. Risk för klyschor känner jag nu. Är inte ofta jag läst om en sömnlös natt i en bok i och för sig. Kanske för att de redigerats bort? Men situationen passar ändå bra i sitt sammanhang och hjälper till att visa lite mer av karaktären. Hur den är när den är helt ensam. Ofiltrerad. Okonstlad. Och ge en liten paus efter en intensiv period i manuset. Får väl se om det klarar sig kvar i manuset framöver.

Just nu skriver jag motsatsen, uppväxling. Ett potentiellt genombrott, en pusselbit som verkar falla på plats. Men vem vet vad som är rätt eller fel? Vi får väl se vartåt det barkar. Nu har jag bara två kapitel kvar på synopsis sen får jag sätta mig och planera igen, så får man kanske se hur det artar sig!
Kommentera inlägget här: