Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Skrivstund

Kategori: Allmänt

Sällan går jag på café men nu kom tillfället för en timmes skrivstund i lugn och ro så då unnade jag mig en cappuccino och skinnfåtölj. Och känna mig som riktig författare för en stund. 
 

Avblåser testet skriva på kvällarna. Bara att inse att ungarna inte kan somna före 21 och det är inte görbart för mig att öppna datorn igen vid halv tio.
 
Så igår kväll började jag fundera lite på julklappar, mysigt värre! Alla julklappsmöjligheter när man kan shoppa på nätet. Och är ute i god tid dessutom. Oerhört behagligt för mig som inte gillar shopping som aktivitet annars. Men att surfa runt på leksaker hemifrån soffan en onsdagkväll med en kopp rasberry inferno. Behagligt värre!
 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2016-11-17 | 08:29:26
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    När man har ett litet barn (min dotter är fyra år) är det så lätt att glömma att det kan vara ÄNNU svårare att få till skrivtid när barnen blir lite äldre och därför är vakna längre på kvällen. Skulle inte heller klara av att få till ett skrivpass halv tio, det är då ögonen börjar gå i kors och jag börjar fundera på att stänga ner datorn. Såg mysigt ut föresten att skriva på café :-)

    Svar: Ja, min yngsta är också 4 (och ett halvt som hon själv gärna understryker) men en riktig nattuggla. Den lite äldre somnar som en stock om man lägger henne vid 20. En vacker dag kanske man har gett ut några böcker och kan börja skriva om dagarna till viss del i alla fall...
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2016-11-17 | 18:13:33

    Min är också fyra OCH ETT HALVT, som hon skulle ha skrikit om hon sett att jag skrev bara fyra :-D Viktigt det där :-) Också gärna vaken länge, men jag har tur då sambon tar nästan alla nattningar = jag får skriva. Annars skulle jag aldrig hinna skriva, nu när vi inte pendlar längre. Ja, vilken dröm att få skriva på dagtid! //Annika

    Svar: Ja vad gulligt av honom. Min man skriver också så vi vill båda få tid över :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: