Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Skriva, inte recensera

Kategori: Allmänt, Inspiration, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Nu jäklar ska jag ha en bra skrivvecka. Punkt slut. Förra veckan minns jag som neggig och håglös. Framtiden för mitt författarskap mer mörk en ljus. Så nu får det bli ändring på det.
 
Tänker att jag ska skriva romanen. Det är mitt jobb här. Att bedöma och utvärdera den är inte mitt jobb utan andras. Så, nu skriver jag. Kan inte veta om det blir bra eller dåligt, flopp eller succé. Däremot kan jag bestämma att jag ska skriva det här och ge det möjlighet att hittad av någon person någon gång.
 
Det blir tight att hinna halvvägs till jul ser jag nu. Så ska försöka lägga till 2-3 skrikvållar i veckan resten av november. Får se om det blir bättre eller sämre av det... 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: