Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Putsningsplan

Kategori: Allmänt

Nu är det redan november. Frågan om vad jag ska göra härnäst med manus nr 1 pockar på. Den här hösten har jag lärt mig mycket inom skrivkonsten. Tycker jag själv i alla fall. Så nu när jag tänker på det ska jag nog låta det manuset vila fram till julhelgen och då göra en redigeringssatsning för att vässa framförallt första och sista kapitlet. Har sedan ingen hört av sig med intresse i år så kan jag skicka ut en ny fräsch version till förlag eller agenter nästa år.

Idag åker/går jag in till kontoret i den hackiga kommunaltrafiken. Funkar över förväntan faktiskt men har fått traska en bit där inga bussar gick...
Kommentera inlägget här: