Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Lugnet före stormen

Kategori: Allmänt

Nu börjar det dra ihop sig i manuset. Jag har ett kapitel kvar med lugnet före stormen. Sedan kommer ett genombrott och det ska braka loss, tempot öka, spänningen höjas.

Ser mycket fram mot det samtidigt som jag är lite rädd. Blir något nytt för mig så vet inte hur jag ska göra eller hur det kommer att gå. Går det inte bra så är ju frågan om jag kan fortsätta i genren. Nu ställs det lite på sin spets. En ny och avgörande utmaning helt enkelt. Nästa vecka vet jag förhoppningsvis mer om hur det går med det...

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2016-11-08 | 11:28:43

    Så spännande att manuset är på väg in i en ny fas! Ser fram emot att höra hur det går :-)
    //Annika

    Svar: Tack, det är det som är så roligt med ett romanprojekt. Det innehåller så många olika delar och faser så det blir aldrig långtråkigt även om det utifrån kan se ut som att man "bara" sitter och skriver.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: