Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fortsatt funderande

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Jaha, jag fortsätter att fundera över fortsättningen på historien idag och som det känns nu resten av veckan. Har inte direkt kommit någon vart... 
 
I helgen var vi en halvdag på stockholm internationell horse show. Ett riktigt mastodontevent med julmarknad, en stor julpysselhörna för barnen med vad det verkade ett aldrig sinande lager av rött, grönt, glitter och guld, utställningar av allt möjligt inklusive djur som hundar, ormar och kameler, utöver hästar såklart. På det sedan en 2 1/2 timmes show med jag vet inte hur många hästar men det var mååååånga och lyckades fånga till och med en helt hästointresserad som jag själv. Hopptävlingar av olika slag, prins Carl Philip som delade ut priset i en av dem, kosacker, dressyr, nån fransman med massa lösa hästar som han interagerade med, julparad, ponnytrav, ja minns inte ens hälften. Barnens farmor hade ett vackert nummer med en vit dressyrhäst.
 
Några hundar hade de klämt in i ett agility-race där ett lag med dressyrprofiler tävlade med hundarna mot ett lag hopprofiler varav, Malin Baryard var en. Riktigt imponerande dag faktiskt, och jag är som sagt inte ens hästintresserad, är man det så måste det ju vara rena himmelriket att gå på ett sånt här event. Jag somnade som en stock när jag la barnen vid nio sen :/ 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2016-11-28 | 09:27:20
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Vilken trevlig dag! Och så coolt med en farmor till häst :-)

    Svar: Ja, hon är en riktig hårding farmor!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: