Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Barnfix

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Idag blir det barnfix för mig med hämtning & lämning så inte mycket tid över till att skriva. Men är ju ändå inne i en planeringsfas så det gör inte så mycket ändå. Tänka kan man alltid :) 
 
Nu längtar jag rätt rejält till semester. Även om sommarsemestern inte känns särskilt avlägsen i sinnet så är kroppen trött. Och vardagen känns sådär tung som den gör efter nästan en hel termin, och känslan vad hände med det här halvåret!? infinner sig.
 
Märker att jag har börjat engagera mig i massa saker igen, privat (=barnrelaterat) och på jobbet. Önskar att jag bara kunde ligga lite lågt ibland och flyta med. Men det verkar helt enkelt inte vara min grej för jag är en ja-sägare av rang. Att säga nej till saker är en av mitt livs största utmaningar och något jag försöker lära ungarna redan nu, för det är viktigt att kunna för att orka och inte minst för att göra bra prioriteringar i livet. Nej, nej, nej. Så lätt men ändå så svårt när man väl står där och hör sig själv spontansvara "Ja!" och känna bara att Yes, nu kör vi, det här blir kul! 
 
Igår bläddrade jag bakåt i manus för att minnas vad som hänt tidigare, passade på att rätta till några smågrejer jag hittade när jag ändå höll på. Mysigt. Kravlöst. Meditativt. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2016-11-29 | 10:50:32
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Här är en fellow ja-sägare :-) Gick in i väggen rätt brutalt för ett par år sedan och har gått i terapi (!) för att lära mig att säga nej. Är ännu inte helt botad från ja-sjukan, men det tar sig.

    Svar: Vad tråkigt att höra, det är min stora skräck. Så oerhört tufft att falla handlöst som man verkar göra lm man drabbas och verkligen behöva arbeta med sig själv och sina prioriteringar för att sakta ta sig upp igen. Bra att du verkar ha fått god hjälp i alla fall, det är inte så lätt alla gånger att hitta sin väg i den djungeln...
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2016-11-30 | 09:18:37
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Handlöst var ordet.
    Var rädd om din skräck för det, är man bara medveten om att det kan hända så tror jag att risken är mycket mindre!

Kommentera inlägget här: