Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ännu en dålig vecka

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Har ju visserligen två resor kvar i skrivtid denna vecka men kan redan nu se att den inte varit särskilt produktiv. Strulet i kollektivtrafiken har gjort sitt till, blir väldigt störningskänsligt när jag har så pass små marginaler. Rutinerna är superviktiga för att det ska flyta på har jag märkt. Med lite flyt så hinner jag klart med "lugnet före stormen" idag. Det vore grymt skönt! Startar dagen på 140 138 tecken.
 
Återstår sedan två veckor till första advent. December har ju en tendens att bli stökigt så vore skönt om dessa två veckor kan leverera fina resultat. 
 
I helgen blir jag gudmor till en gullig gosse, en sådan ära! Annars hoppas jag på en lång och slapp söndagfrukost. 
Kommentera inlägget här: