Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ofrivillig paus idag

Kategori: Allmänt

Idag måste jag av olika anledningar ta bilen både till & från jobbet. Så det blir en ofrivillig paus i skrivandet.

Känner mig annars riktigt taggad, för denna vecka ska manuset färdigställas. Punkt slut. Riktigt spännande är det! Inte minst så är jag så supernöjd över det faktum att manuset på något mirakulöst sätt ser ut att bli klart i tid. Till nationaldagen som jag bestämde mig för i våras. Hur gick det här till?!

Nästa vecka är planen att fila på förlagsbreven och skicka iväg manuset.

Därefter reser jag på semester och får säkert tid att fundera på mitt nästa projekt som borde bli en deckare. Tror inte jag vill börja uppföljaren på den här innan jag fått någon sorts positiv respons om att det kan vara något att ha rent kommersiellt. För ska jag kunna försörja mig på att skriva måste det ju sälja bra vilket är en stor del av poängen med dessa projekt.

Solen skiner idag, både bildligt och bokstavligt talat!

Kommentera inlägget här: