Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Läsa andras manus

Kategori: Allmänt

Så var det jobba-hemifrån-dag och inget skrivet.
 
Däremot så läser jag en nära väns romanmanus och måste säga att det är oväntat inspirerande och lärorikt. Trots att det rör sig om en helt annan genre och denne person knappast heller är i närheten av att bli utgiven under en överskådlig tid. Men ändå alltså.
 
Förvånad över vilka effekter det får på min egen skrivprocess. Kanske man skulle lägga lite tid på någon sida som kapitel1 eller nåt liknande framöver. Har överhuvudtaget inte övervägt det tidigare, skeptisk som jag är. Vad ska nån annan amatör på ett mer eller mindre anonymt forum kunna ge mig liksom. Men nu. Ja, kommer kanske prova det när jag är klar med detta manus faktiskt. I alla fall överväga det på allvar. Kan ju inte skada, om det inte tar tid från själva skrivandet då förstås... Alla dessa möjligheter & prioriteringar... 

Nu skriver jag blogg med min trötta dotter bredvid mig framför SVT play.
 
De här fina klistrar man bara upp på väggen & tar bort när man tröttnat på dem. Supersmidigt för en ohändig som jag :) 
Kommentera inlägget här: