Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fortsatt liggläge

Kategori: Allmänt

Fortsätter min sittning på uteplatsen. Några kapitel in i "det som inte dödar oss" är jag försiktigt positiv. Men finns ju en hel del att bevisa med tanke på hur mycket jag gillade de tidigare böckerna så vi får väl se...

Annars har det varit en tur till läkaren (inget allvarligt), en cykelutflykt med strandvisit, ett styrelsemöte och en halvtimmes hopp på studsmattan. Känner mig fortfarande lite sjösjuk och hoppas att jag inte vaknar med ryggskott imorgon nu bara...

Fortfarande på pausläge i skrivandet men på måndag börjar jobbet igen så då kör vi! Ska börja med att göra ett synopsis på mitt första manus, känns som nåt man behöver behärska framöver så ett bra tillfälle att öva. Dessutom efterfrågades det utav ett av förlagen som ligger på lut till andra vändan, om jag nu mot förmodan inte skulle få napp hos de två första jag kontaktat :/ 
 
Funderar även på om jag ska haka på denna skrivarhelg, http://www.tara.se/artiklar/Hang-med-pa-skrivkurs-med-Tara/, låter så otroligt trevligt och roligt men ändå är det nåt som håller mig tillbaka... Får se om jag ändrar mig
när jag fått smälta det. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: