Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tomhet

Kategori: Allmänt

Så, inget skrivet på länge nu. En ovanlig tomhet. Har istället läst Stephen Kings bok om skrivkonsten och lite annat från diverse skrivrelaterade bloggar osv. Har fått ett alster från en bekant också att kommentera (sådan ära att få det förtroendet!!).

Men befinner mig själv i en svacka nu. Alla andra är så produktiva och målinriktade. Fokuserade, ihärdiga och allt vad det är. Själv gör jag ingenting (skrivrelaterat alltså, annars har jag fullt upp). Hoppas verkligen på att komma igång igen efter sommaren. Möjligen är det mitt gamla manus och de förändringar jag skulle vilja göra i det som skaver. Som gör att jag får svårt att koncentrera mig på det jag nu önskar arbeta med. Inte för att jag inte längtar efter att få lägga sista (?) handen på första manuset men det vore så kul att komma igång med det nya projektet ordentligt. För att se hur det känns att skriva 1) strukturerat och 2) en annan genre. Det jag är rädd för att något av dessa två visar sig inte vara min grej...

Men, men. På lördag reser vi tvärs över Sverige och blir borta två veckor. En del av mitt nya manus utspelar sig på denna vår destination så kan i vart fall få inspiration till platser, personer och atmosfär. Kanske det kan ge mig en bättre känsla?!
Kommentera inlägget här: