Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Lön för mödan

Kategori: Allmänt

Ok, en översikt över sitt manus kan varmt rekommenderas. Har kommit till insikt att tekniken att bara skriva på som det kommer inte fungerar överhuvudtaget när man ska klämma in nya kapitel mot slutet och försöka få ihop det med den röda tråden.
 
Men, efter lite instick i min översikt så har jag nu i alla fall en plan för hur det ska gå till. En sten som lyfts från mitt sinne idag. Väl värt halvtimme att sätta mig ner med översikten och arbeta lite strategiskt för en gångs skull! Och vilken befrielse att ha en bra översikt när problemen hopar sig. Hade känts jäkligt jobbigt att börja läsa runt i manus och leta efter trådar osv. i det här läget. Väl värt mödan att ha jobbat parallellt med översikten, utöver själva manuset! 
Kommentera inlägget här: