Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Don't quit your day job...

Kategori: Allmänt

Vet inte hur många gånger jag gäspade på väg in till jobbet imorse men många gånger var det!
 
Halvsov på tåget och att öppna datorn var överhuvudtaget inget alternativ, tyvärr...
 
På plussidan är att jag har haft en riktigt rolig jobbdag idag, trots att ingen lunch hann intas. En sån där dag när man känner "fuck författardrömmar, jag vill hellre fortsätta med mitt "riktiga" jobb!" 
 
Roligt för jobbet men inte bra för arbetsmoralen när det gäller manuset. Och det väcker motstridiga känslor. Om jag mot förmodan får möjligheten, kommer jag då vilja byta bana. På allvar? Jag har arbetat & pluggat i sammanlagt 15 år för att komma dit jag är idag arbetsmässigt. Skulle jag verkligen kunna ge upp det? Som tur är inget jag behöver oroa mig för i dagsläget men ändå. Svindlande tankar och har ingen aning om var jag skulle landa om saken ställdes på sin spets. Kanske är det avsluta-projekt-ångesten som ger sig till känna i ny skepnad...
 
I helgen blir det i alla fall vila. Och såklart mello! Hur överlevde man februari månad innan Mellon i sin "nya" form drog igång för 15 år sen? Denna glittriga ljusglimt i den tröttaste årstiden. Tack mello för att du finns!
Kommentera inlägget här: